V rámci projektu zahájilo ve škole činnost Školní poradenské pracoviště, které slouží poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy.
Pracoviště je zřizováno tak, aby umožňovalo důvěrnost jednání a aby byla zaručena ochrana osobních dat klientů.

Za poskytování poradenských služeb na škole zodpovídá ředitel školy, případně jím pověřený zástupce ředitele.

Odbornou a metodickou podporu poradenským pracovníkům ve škole poskytují pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogická centra a střediska výchovné péče. Školnímu psychologovi poskytuje odbornou a metodickou pomoc také Asociace školních psychologů.

Z rozhodnutí ředitele školy byl zpracován program Školního poradenského pracoviště na zabezpečování pedagogicko-psychologického poradenství poskytovaného ve škole, jež klade důraz na vzájemnou informovanost, spolupráci a dodržování etického kodexu školních poradenských pracovníků.

V návaznosti na tento program bylo zpracováno organizační schéma Školního poradenského pracoviště, jež zajišťuje kvalitní spolupráci všech zúčastněných subjektů.



Cíle poradenského a konzultačního servisu ŠPP
  • pracovat se všemi subjekty školy a vytvářet tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů,
  • sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvářet metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
  • podílet se na tvorbě školních vzdělávacích programů,
  • vytvářet a zavádět koncepci kariérového poradenství
  1. pomáhat žákům (včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami) a jejich rodičům při volbě studia
  2. projektovat vzdělávací dráhy zájemců o studium na škole – co,kdy, kam a jak studovat – možno na  podkladě vyšetření PPP, SPC, IPS úřadů práce – test profesní orientace

  • připravovat podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
  • individuální přístup ke každému žákovi,
  • tvorba individuálních vzdělávacích plánů,
  • budovat a docílit vyšší úrovně sociálního klima školy,
  • posilovat průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvářet předpoklady pro jeho snižování
  1. pomáhat žákům školy ohrožených předčasným ukončením studia,
  2. vytvářet návrhy efektivního řešení problémů vzniklých během studia – špatný prospěch, vyloučení ze školy, zájem o přestup na jinou školu aj.,
  3. nabízet vhodná řešení neúspěšným maturantům

  • prohlubovat včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
  1. hledat cesty k řešení problémů šikany, hledat cesty k řešení problémů záškoláctví, – hledat cesty k řešení dalších problémů specifického charakteru (drogy, alkohol, kouření a jiné)
  2. poskytovat metodickou podporu učitelům
  3. při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů
  4. poskytovat metodickou pomoc při řešení psychologických a speciálně pedagogických problémů
  • prohlubovat a zlepšovat spolupráci a komunikaci mezi školu a rodiči
  • integrovat poradenské služby poskytované školou se službami specializovaných poradenských zařízení, zejména PPP, SPC, SVP a IPS úřadů práce

  1. individuální přístup ke každému žákovi
  2. docílit vyšší úroveň sociálního klima školy
  3. poskytovat metodickou pomoc při řešení psychologických a speciálně pedagogických problémů
  4. koordinovat služby s ostatními poradenskými zařízeními
  5. pomáhat žákům a jejich rodičům při volbě studia
  6. poskytovat poradenství zdravotně postiženým uchazečům o studium
  7. pomáhat žákům školy ohroženým předčasným ukončením studia
  8. nabízet vhodná řešení neúspěšným maturantům
  9. projektování vzdělávací dráhy zájemců o studium na škole – co, kdy, kam a jak studovat,
  10. možno na podkladě vyšetření na PPP – test profesní orientace
  11. tvorba individuálních vzdělávacích programů
  12. tvorba školních vzdělávacích programů
  13. vytváření návrhů efektivního řešení problémů vzniklých během studia – špatný prospěch, vyloučení ze školy, zájem o přestup na jinou školu aj.
  14. hledání cest k řešení specifických problémů nejrůznějšícharakteru – šikana, záškoláctví  a jiné


Podstránky: