V rámci projektu zahájilo ve škole činnost Školní poradenské pracoviště, které slouží poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy.
Pracoviště je zřizováno tak, aby umožňovalo důvěrnost jednání a aby byla zaručena ochrana osobních dat klientů.
Za poskytování poradenských služeb na škole zodpovídá ředitel školy, případně jím pověřený zástupce ředitele.
Odbornou a metodickou podporu poradenským pracovníkům ve škole poskytují pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogická centra a střediska výchovné péče. Školnímu psychologovi poskytuje odbornou a metodickou pomoc také Asociace školních psychologů.
Z rozhodnutí ředitele školy byl zpracován program Školního poradenského pracoviště na zabezpečování pedagogicko-psychologického poradenství poskytovaného ve škole, jež klade důraz na vzájemnou informovanost, spolupráci a dodržování etického kodexu školních poradenských pracovníků.
V návaznosti na tento program bylo zpracováno organizační schéma Školního poradenského pracoviště, jež zajišťuje kvalitní spolupráci všech zúčastněných subjektů.
Cíle poradenského a konzultačního servisu ŠPP
- pracovat se všemi subjekty školy a vytvářet tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů,
- sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvářet metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
- podílet se na tvorbě školních vzdělávacích programů,
- vytvářet a zavádět koncepci kariérového poradenství
- pomáhat žákům (včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami) a jejich rodičům při volbě studia
- projektovat vzdělávací dráhy zájemců o studium na škole – co,kdy, kam a jak studovat – možno na podkladě vyšetření PPP, SPC, IPS úřadů práce – test profesní orientace
- připravovat podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
- individuální přístup ke každému žákovi,
- tvorba individuálních vzdělávacích plánů,
- budovat a docílit vyšší úrovně sociálního klima školy,
- posilovat průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvářet předpoklady pro jeho snižování
- pomáhat žákům školy ohrožených předčasným ukončením studia,
- vytvářet návrhy efektivního řešení problémů vzniklých během studia – špatný prospěch, vyloučení ze školy, zájem o přestup na jinou školu aj.,
- nabízet vhodná řešení neúspěšným maturantům
- prohlubovat včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- hledat cesty k řešení problémů šikany, hledat cesty k řešení problémů záškoláctví, – hledat cesty k řešení dalších problémů specifického charakteru (drogy, alkohol, kouření a jiné)
- poskytovat metodickou podporu učitelům
- při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů
- poskytovat metodickou pomoc při řešení psychologických a speciálně pedagogických problémů
- prohlubovat a zlepšovat spolupráci a komunikaci mezi školu a rodiči
- integrovat poradenské služby poskytované školou se službami specializovaných poradenských zařízení, zejména PPP, SPC, SVP a IPS úřadů práce
- individuální přístup ke každému žákovi
- docílit vyšší úroveň sociálního klima školy
- poskytovat metodickou pomoc při řešení psychologických a speciálně pedagogických problémů
- koordinovat služby s ostatními poradenskými zařízeními
- pomáhat žákům a jejich rodičům při volbě studia
- poskytovat poradenství zdravotně postiženým uchazečům o studium
- pomáhat žákům školy ohroženým předčasným ukončením studia
- nabízet vhodná řešení neúspěšným maturantům
- projektování vzdělávací dráhy zájemců o studium na škole – co, kdy, kam a jak studovat,
- možno na podkladě vyšetření na PPP – test profesní orientace
- tvorba individuálních vzdělávacích programů
- tvorba školních vzdělávacích programů
- vytváření návrhů efektivního řešení problémů vzniklých během studia – špatný prospěch, vyloučení ze školy, zájem o přestup na jinou školu aj.
- hledání cest k řešení specifických problémů nejrůznějšícharakteru – šikana, záškoláctví a jiné
Podstránky: