SŠ prof. Zdeňka Matějčka, Ostrava – Poruba, příspěvková organizace vydává svým absolventům dodatky k osvědčení, které žáci obdrží se svým maturitním vysvědčením, případně si je mohou stáhnout a vytisknout z této stránky.
Co je Europass – dodatek k osvědčení
- dokument doplňující osvědčení o středním a středním odborném vzdělání (vysvědčení o závěrečné zkoušce, výuční list, vysvědčení o maturitní zkoušce), který využijete při hledání studia, práce nebo brigády
- vztahuje se k získané kvalifikaci držitele – je tedy stejný pro všechny absolventy se stejným oborem vzdělání a neuvádí se na něm jméno držitele, ale kód a název oboru a adresa školy
- na rozdíl od známek slovně popisuje získané obecné a odborné kompetence a možné profesní uplatnění slovně
- uvádí dosaženou úroveň kvalifikace podle Evropského rámce kvalifikací (EQF), která umožňuje porozumět a porovnat dosaženou kvalifikaci s jiným systémem v Evropě, je vydáván zdarma v českém a cizím jazyce (angličtině, němčině, francouzštině)
Výhody dodatku k osvědčení
- Dodatek napomáhá porozumění a uznání obsahu vašeho dosaženého vzdělání.
- Dodatek využijete při hledání práce, brigády nebo studijní stáže u nás i v zahraničí.
- Zaměstnavatelé z dodatku snadno zjistí, jaké kompetence a dovednosti jste získali během studia.
- lze přiložit k životopisu
Co znamenají údaje ISCED 2011 a EQF na dodatku?
- Dodatek obsahuje informaci o dosaženém stupni vzdělání, a to prostřednictvím stupnice EQF (Evropský rámec kvalifikací) a mezinárodní klasifikace ISCED.
- Jak ISCED, tak EQF třídí úrovně vzdělání a kvalifikací v mezinárodním měřítku. ISCED se orientuje spíše na délku studia, EQF na jeho výsledky.
- Údaj o úrovni EQF je od roku 2017 uváděn na absolventských vysvědčeních od základních škol přes střední po vyšší odborné školy.
Školní rok 2023/2024 – přiložené soubory (europassy)
Maturitní obory | Čeština | Angličtina |
65-42-M/01 Hotelnictví (Hotelnictví a turismus) (denní forma vzdělávání) | | |
75-41-M/01 Sociální činnost (denní forma vzělávání) | | |
75-31-M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika (denní forma vzdělávání) | | |
18-20-M/01 Informační technologie (denní forma vzělávání) | | |
75-31-M/02 Pedagogika pro asistenty ve školství (dálková forma vzdělávání) | | |
75-41-M/01 Sociální činnost (Sociální činnost pro národnostní menšiny) (dálková forma vzdělávání) | | |
Učební obory | Čeština | Angličtina |
29-54-H/01 Cukrář | | |
65-51-H/01 Kuchař – číšník (Kuchař – číšník -příprava jídel) | | |
29-53-H/01 Pekař | | |
33-58-E/01 Zpracovatel přírodních pletiv (Košíkářské práce) | | |
29-51-E/01 Potravinářská výroba (Cukrářské práce) | | |
65-51-E/01 Stravovací a ubytovací služby | | |
41-52-E/01 Zahradnické práce (Pěstování a aranžování květin) | | |
41-52-E/01 Zahradnické práce | | |
75-41-E/01 Pečovatelské služby | | |
66-51-E/01 Prodavačské práce | | |
69-54-E/01 Provozní služby | | |
78-62-C/01 Praktická škola jednoletá | | |
78-62-C/02 Praktická škola dvouletá | | |