11. 4. 2019 se žáci vybraných tříd prvních až třetích ročníků všech oborů zúčastnili motivačního programu Najdi svou cestu pod názvem: „Staň se hrdinou svého života.“

Motivační programprobíhal ve společenském sále naší školy abyl zaměřen na  osobnostně sociální rozvoj, na sebepoznání, sebepojetí, motivaci k dalšímu učení a  nalezení vlastní cesty v životě.

Svým obsahem podporuje rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, osobnostně sociální výchovu, rozvoj emoční inteligence, celkový rozvoj osobnosti, snaží se podpořit odbourávání sociálně patologických jevů.

 Témata programu

Osobní rozvoj:

o Směr života – životní cesta, sny a cíle

o Smysluplné využití volného času

o Vzdělávání ve škole i mimo školu – proč se učit, jaký to má smysl

o Výběr povolání, které baví a naplňuje

o Kreativita, disciplína, vytrvalost a trpělivost

o Rozvoj talentu

o Spolupráce – společné projekty a zájmy, dobré vztahy

Negativní jevy:

o Problémové vztahy v rodině

o Úmrtí rodiče

o Nevydařené partnerské vztahy – nešťastná láska

o Život bez domova

o Ztráta smyslu života

o Přelomová období života a psychické propady na dno

o Překážky v životě

o Nízká sebedůvěra

Struktura programu:

Program měl 4 fáze, které na sebe plynule navazovaly

1. Fáze – úvod a představení projektu
2. Fáze – návod, jak překonávat překážky při cestě za svými cíli, jak řešit životní situace
3. Fáze – otevřená debata, kde účastníci mohou předvést svůj talent a odhalit své silné stránky
4. Fáze – prostor pro osobní kontakt, autogramiáda a focení.

Celý program byl proložen živým hudebním vystoupením s autorskou tvorbou.
Žáci, kteří měli zájem, dostali kartičku s autogramem, mohli položit otázku, kterou se neodvážili vyslovit před ostatními. V programu také probíhala soutěž o hodnotné ceny.

NENY: „Přijíždíme do škol, základních, středních, kam si nás pozvou. Ve svém dvouhodinovém živém vystoupení publiku sdělím ve zkratce můj životní příběh, moje hledání, vzlety a pády, o tom, co mne nastartovalo a dovedlo až do světel reflektorů, na velká pódia, mezi davy fanoušků. Mým záměrem je probudit v mladých touhu po seberealizaci. Jsem zastáncem toho, že člověk se nejvíce naučí, pokud se u toho baví, takže akci vedu interaktivně, aby to nebylo jen o informacích, ale především o prožitku. Děcka dostávají otázky k zamyšlení nad sebou samými, nad tím, co dělají ráda a co je naopak „prudí“, čemu by se chtěla v budoucnu věnovat. Dozvědí se, že i činnost, která je momentálně nepříjemná, může mít pro ně v budoucnu velký význam. Mají možnost prezentovat před ostatními své dovednosti, v průběhu akce je prostor pro otevřenou debatu, kdy se mohou zeptat na cokoli, co je zajímá. Po přednášce probíhá focení, autogramiáda a celý program je proložen autorskou hudbou a živým hudebním vystoupením. Dále společně komunikujeme prostřednictvím sociálních sítí, kde individuálně probereme jejich záměry a pomáháme překonávat překážky.“

Převážná část žáků se velmi aktivně zapojovala do programu a z reakcí žáků bylo patrno, že se jim program líbil. Akce se celkem účastnilo 237 žáků.
Zároveň bych touto cestou chtěla poděkovat Mgr. L. Trembačovi za pomoc při průběhu této akce a pořizování fotodokumentace.

Děkuji také žákyním třídy SČ2B a SČ2A za pomoc při přípravě a organizaci celé akce: Adéla Dulínková, Tereza Fabiánévá, Tina Gemerová, Kateřina Balčíková, Kristýna Hankeová, Vendula Šilhárová, Marie Gawelczyková, Kateřina Hranická, Marie Křenková

Mgr. Martina Janoušková