Informace

Akce PK přírodních věd ve šk. roce 2014/2015

25. 3. 2015

SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ ŠKOL V DOLNÍCH VÍTKOVICÍCH

Dne 25. března 2015 se paní učitelky Ing. I. Bařáková a Mgr. T. Vysocká zúčastnily v rámci PK přírodních věd setkání zástupců škol v Dolních Vítkovicích. Seznámily se s vysokopecním okruhem s vyhlídkovou věží. Prohlédly si Gong, galerii Plato i Velký svět techniky, který nabízí přes dvě stě interaktivních exponátů ze světa vědy a techniky a Divadlo vědy s 3D kinem.

14. 2. 2015

KONFERENCE „DVA DNY S DIDAKTIKOU MATEMATIKY“

Ve dnech 12. a 13. 2. 2015 se paní učitelky Ing. I. Bařáková a Mgr. L. Zapletalová zúčastnily konference „Dva dny s didaktikou matematiky“, která probíhala v Praze na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Navštěvovaly semináře, přednášky a dílny, které se týkaly středoškolské matematiky. V rámci této konference také hospitovaly v hodině matematiky na Keplerově gymnáziu v Praze 6.

4. 2. 2015

SEMINÁŘ PRO UČITELE GEOGRAFIE

Dne 3. února 2015 se uskutečnil v prostorách Katedry sociální geografie a regionálního rozvoje Ostravské univerzity již 20. ročník semináře pro učitele geografie základních a středních škol. Toto setkání navazovalo na přednášky a workshopy v rámci projektu „Zeměpis v nové perspektivě, aneb tudy cesta vede“.
Seminář byl rozdělen na dva bloky, ve kterých se účastníci vzdělávali dle níže uvedeného schématu.

Blok I: Moderní přístupy ve výuce zeměpisu, badatelsky orientovaná výuka ve fyzické geografii
Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.
Blok II: Geografie a aktivizační metody ve výuce digitálních domorodců
dr Malgorzata Pietrzak

• Příklady využití mobilních technologií ve třídě, na výletě (WebQuest, e-portfolia, infografika, mikrovyučování
  • Využití internetových zdrojů, sociálních sítí, on-line kurzů
  • Kreativní myšlení – metoda šesti klobouků (Edward de Bono)
  • G. Burton a jeho poznatky ze studia médií
  • Badatelsky orientovaná výuka (Enquiry Based Learning)

Ukrajinsko-ruský konflikt - prof. Vladimír Baar

• Kořeny konfliktu
  • Regionální aspekty ukrajinské identity
  • Ukrajinské volby
  • Sankce vůči Rusku a jejich dopady

Mgr. Věra Němečková

23. 10. 2014

EXKURZE

Ve dnech 8. – 10. 10. 2014 se třída HT4 zúčastnila v rámci výuky cestovního ruchu v doprovodu vyučujících PaedDr. Š. Effenbergerové a Mgr. V. Němečkové odborné exkurze. Ve středu v 05:53 hodin jsme vyjeli vlakem Regiojet ze stanice Ostrava – Svinov. Cesta byla dlouhá, ale díky tomu jsme se ve vlaku dobře najedli. Po více než třech hodinách ve vlaku konečně zaznělo: „Náš vlak za nedlouho zastaví ve stanici Praha hlavní nádraží“.
Po příjezdu do Prahy jsme si dali zavazadla do úschovny a vyrazili jsme na prohlídku města. Každý z nás měl za úkol připravit si průvodcovský výklad k dané památce. Jako první jsme navštívili Prašnou bránu, ulici Na příkopě a Obecní dům. Poté jsme se vydali na Staroměstské náměstí, kde jsme viděli Staroměstskou radnici, popraviště, pražský poledník, Dům U Kamenného zvonu, palác Kinských a Pomník mistra Jana Husa. V odpoledních hodinách prozkoumali Židovské město a následně obdivovali sochy na Karlově mostě. Po náročném dni jsme dorazili na studentské koleje Větrník, kde jsme byli ubytováni. Večer jsme unaveni po náročném dni spokojeně pochrupávali ve Vinohradském divadle při představení Dvojitý agent a pak se vydali na strastiplnou cestu na studentské koleje Větrník.
Druhý den nás čekala exkurze na Letišti Václava Havla, kde nám příjemná průvodkyně ukázala zákulisní prostory letiště a letovou dráhu. Odpoledne jsme navštívili výcvikové centrum ČSA, kde jsme měli možnost podívat se do pilotní kabiny, prohlédnout si letecké simulátory a vyzkoušet si na „vlastní kůži“ evakuaci z letadla po skluzu.
Třetí den byl nejnáročnější, protože jsme už byli unaveni. V deset hodin jsme měli prohlídku Národního divadla, poté jsme vystoupali na Slavín, kde jsme se poklonili u hrobů slavných českých osobností. Poslední zastávkou byl Petřín, kde jsme vyjeli lanovkou a sešli dolů k Pražskému hradu, jehož prohlídkou jsme ukončili náš pobyt v Praze.
Kolem páté hodiny jsme odjížděli do Ostravy. Cesta zpátky byla příjemná, protože jsme si konečně mohli odpočinout. Celkově se exkurze vydařila a rádi bychom jeli znovu.
Horsinková, Kašovská HT4

Mgr. Němečková Věra

Mgr. Šárka Effenbergerová

4. 10. 2014

EKOFILM 2014

Ve dnech 2. 10. a 3. 10. 2014 se třídy SČ1A, SČ1B, HT1 a KU1 zúčastnily v rámci výuky předmětu Ekologie 40. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Ekofilm 2014. Žáci viděli filmové snímky českých i zahraničních autorů. Byly pro ně také nachystány soutěže a kvízy na téma „Voda“, workshop „Kabaret vědy a techniky“ a prezentace projektu „Emise“ Slezského gymnázia v Opavě.

Kontaktní formulář

Jméno:
E-mail:
Telefon:
Předmět:
Text:
ověřovací obrázek
Ověřovací řetězec:
Odesláním zprávy dáváte Střední škole prof. Zdeňka Matějčka, Ostrava - Poruba, souhlas se zpracováním
osobních údajů.
(povinné položky jsou označeny hvězdičkou, uvádějte pravdivé údaje)